« Βασίλισσα Όλγα » Ένας Ιταλός φασίστας βυθίζει ένα ένδοξο ελληνικό πλοίο .

0
494

TΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ της Κρήτης, το ελληνικό αντιτορπιλικό «Βασίλισσα Όλγα», καμάρι  του ελληνικού στόλου, μεταφέρει από τον Πειραιά στο Ηράκλειο τους 19 τόνους χρυσάφι της Τράπεζας της Ελλάδος. Πέντε μέρες πριν μπουν οι Γερμανοί στην Αθήνα, το «Βασίλισσα Όλγα» μεταφέρει στην Κρήτη και την κυβέρνηση Τσουδερού. Φεύγει για τη Μέση Ανατολή και εντάσσεται στη μοίρα της Μεσογείου του βρετανικού στόλου. Από τότε, το ελληνικό πλοίο γράφει τη δική του καταπληκτική εποποιία.

Κάνει συνεχείς αποστολές αυτοκτονίας. Αλεξάν­δρεια, Τομπρούκ, Ερυθρά Θάλασσα, Ινδία, Ιταλία, Γι­βραλτάρ. Στις 26 Μαρτίου 1942 το αντιτορπιλικό μας βυθίζει ένα γερμανικό υποβρύχιο στο Τομπρούκ. Στις 15 Δεκεμβρίου 1942 αναγκάζει το ιταλικό υποβρύχιο«Βαρσίκ» να αναδυθεί και να παραδοθεί. Σε μια από τις αποστολές αυτοκτονίας, από δεκατέσσερα συμμαχι­κά καταδρομικά που δέχτηκαν σφοδρή αεροπορική επί­θεση, σώζονται μόνο τρία. Ανάμεσά τους και το «Βασί­λισσα Όλγα». Στη θαλάσσια περιοχή της Σικελίας συ­γκρούεται μόνο του με εχθρική νηοπομπή. Μετά από δύο ώρες ανελέητης ναυμαχίας, το «Όλγα» βυθίζει δύο μεταγωγικά, ένα αντιτορπιλικό και μια τορπιλάκατο. Στην επιχείρηση κατάληψης του φρουρίου Μουσολίνι στο νησί Παντελερία, το «Όλγα» δέχεται επίθεση από είκοσι στούκας, αλλά τα αντιμετωπίζει και βγαίνει αλώ­βητο. Είναι τέτοιο το δέος που νιώθουν οι Βρετανοί για το ελληνικό πλοίο και το πλήρωμά του, ώστε του κά­νουν την τιμή να τεθεί επικεφαλής του παραδοθέντος ιταλικού στόλου και να τον οδηγήσει από τη Μάλτα στην Αλεξάνδρεια.

 

Μετά τη συνθηκολόγηση της Ιταλίας, αναλαμβάνει υπηρεσία στο Αιγαίο, που κατείχαν οι Γερμανοί. Τα Δω­δεκάνησα ανήκουν ακόμα στους Ιταλούς, που είναι απο­κλεισμένοι από την πατρίδα τους. Στη Λέρο, ο Ιταλός διοικητής, ναύαρχος Μασκέρμπα, αρνείται να δώσει το νησί στους Γερμανούς και καλεί τους Συμμάχους. Στις 14 Σεπτεμβρίου του 1943 το «Βασίλισσα Όλγα» μπαί­νει στο Λακκί, στο λιμάνι της Λέρου. Γίνεται πανζουρ­λισμός. Χιλιάδες Λέριοί κατεβαίνουν στο λιμάνι να το δουν και να επευφημήσουν το πλήρωμα. Κατεβαίνουν στη στεριά και λίγοι Άγγλοι πεζοναύτες. Η διοίκηση όμως στο νησί είναι ακόμα ιταλική. Το «Όλγα» ζητά από τους Ιταλούς μια υδροφόρο, αλλά την ώρα που γί­νεται η μεταφορά του νερού μια μάνικα καταβρέχει την ιταλική σημαία της υδροφόρου. Οι Ιταλοί φασίστες, που δε συμφωνούσαν με την απόφαση του διοικητή τους να πάνε με τους Συμμάχους, το θεωρούν προσβολή και πιάνουν τα παράκτια κανόνια. Επικεφαλής των φασι­στών είναι κάποιος Ιταλός πολιτικός μηχανικός ονόματι Γζενάρι. Ο Μασκέρμπα καταφέρνει να συγκρατήσει τους έξαλλους φασίστες και το «Όλγα» αναχωρεί χωρίς προβλήματα. Όμως οι φασίστες θα το θυμούνται.


Δώδεκα μέρες αργότερα επανέρχεται και δένει στο Λακκί, αφήνοντας την άμυνά του στα παράκτια παρα­τηρητήρια. Κόσμος ξανασυγκεντρώνεται στο λιμάνι, χω­ρίς να ξέρει ότι κάποιοι έχουν προδώσει στους Γερμα­νούς τη θέση του «Όλγα». Οι Ιταλοί από την Πάτμο βλέ­πουν δύο μοίρες στούκας να πετούν προς τη Λέρο και σημαίνουν αμέσως συναγερμό. Το σήμα όμως που φθά­νει στη Λέρο διπλώνεται από κάποιον Ιταλό και μπαί­νει στην κωλότσεπή του. Δε σήμανε συναγερμός. Τα στούκας εμφανίζονται ξαφνικά και πιάνουν το «Όλγα» στον ύπνο, δεμένο και ανήμπορο να αμυνθεί. Πέφτουν πάνω του με λύσσα και το βυθίζουν σε ελάχιστα λεπτά. Βυθίζουν επίσης και το βρετανικό «Ιντρεπίντ», που το συνόδευε. Όλο σχεδόν το πλήρωμα σκοτώνεται και, σε λίγο, τα νερά στο Λακκί σκεπάζουν το ένδοξο πλοίο.


Το μοιραίο σήμα βρέθηκε στην τσέπη του Ιταλού φασίστα πολιτικού μηχανικού Τζενάρι, ο οποίος είχε δημιουργήσει και το προηγούμενο επεισόδιο, στην πρώτη έλευση του πλοίου στη Λέρο.

ΠΗΓΗ – ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΙΣΤΟΡΙΑ -Δ.ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com