Εκτινάχθηκαν οι online πωλήσεις καλλυντικών

0
341
 γυναίκες δεν σταμάτησαν να αγοράζουν καλλυντικά, έχουν όμως αλλάξει τις αγοραστικές τους συνήθειες. Απομακρύνονται από προϊόντα που χρησιμοποιούσαν καθημερινά και στρέφονται σε εκείνα που τους είναι απαραίτητα, όπως βαφές μαλλιών και βερνίκια νυχιών.

Το κλείσιμο των φυσικών σημείων πώλησης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και η στροφή των Ελληνίδων στις online αγορές έχουν δημιουργήσει μια νέα καταναλωτική τάση σε ό,τι αφορά τα καλλυντικά προϊόντα. Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στελέχη της αγοράς, «οι γυναίκες φέρνουν τελευταίως το κομμωτήριο και το αισθητικό κέντρο μέσα στο σπίτι τους», κάτι που αποτυπώνεται και στις αυξημένες πωλήσεις συγκεκριμένων κατηγοριών, όπως οι βαφές μαλλιών αλλά και οι μάσκες προσώπου.

Αύξηση τουλάχιστον 500% σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, οι οποίες ωστόσο, πριν από την έλευση του κορωνοϊού, δεν ήταν ιδιαιτέρως δημοφιλείς. Πρόκειται για προϊόντα περιποίησης όπως οι βαφές μαλλιών, οι μάσκες προσώπου, οι κρέμες χεριών –αποτέλεσμα της αυξημένης χρήσης των αντισηπτικών–, τα προϊόντα καθαρισμού, αλλά και τα βερνίκια ή οι θεραπείες για τα νύχια. Αντίθετα, ελάχιστη αύξηση –η οποία οφείλεται στο κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, πλην των σούπερ μάρκετ και των φαρμακείων– παρατηρείται στα αρώματα αλλά και στα προϊόντα μακιγιάζ, με τα κραγιόν να γνωρίζουν, ίσως και για ψυχολογικούς λόγους, τη μεγαλύτερη αύξηση σε αυτή την κατηγορία. Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι οι γυναίκες δεν σταμάτησαν να αγοράζουν καλλυντικά, έχουν όμως αλλάξει τις αγοραστικές τους συνήθειες. Απομακρύνονται δηλαδή από προϊόντα που χρησιμοποιούσαν σε καθημερινή βάση για την περιποίησή τους και στρέφονται σε εκείνα, όπως οι βαφές μαλλιών ή τα βερνίκια νυχιών, που τους είναι απαραίτητα, τώρα που τα καταστήματα περιποίησης (κομμωτήρια, αισθητικά κέντρα) είναι κλειστά. Μάλιστα, το λεγόμενο lipstick effect που παρατηρήθηκε την περίοδο της κρίσης, ιδίως εν μέσω των capital controls, δεν ισχύει στην παρούσα φάση, διότι αφενός οι γυναίκες δεν αγοράζουν κραγιόν σε μεγάλες ποσότητες, όπως έκαναν τότε ελλείψει χρημάτων για την αγορά ακριβών προϊόντων, αφετέρου διότι τα φυσικά σημεία πώλησης είναι κλειστά.

Συνολικά, το ηλεκτρονικό κατάστημα καλλυντικών των Αttica από τις αρχές Μαρτίου καταγράφει μια αύξηση της τάξεως του 300% στις πωλήσεις, ενώ 15 φορές πάνω είναι και η αύξηση στις πωλήσεις προϊόντων στο e-shop της Dust+Cream, η οποία διαθέτει ένα ευρύ δίκτυο περίπου 76 φυσικών μονοθεματικών καταστημάτων. Πηγή της εταιρείας παρατηρεί μάλιστα ότι είναι πιθανό ένα μέρος των καταναλωτών να συνεχίσει ακόμη και μετά την κρίση του κορωνοϊού να ψωνίζει μέσω των e-shops, μειώνοντας την κίνηση στα καταστήματα.

Παράγοντες της αγοράς σπεύδουν να τονίσουν ωστόσο ότι η κατακόρυφη αύξηση στις πωλήσεις μέσω των e-shops οφείλεται κυρίως στο κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, υπογραμμίζοντας ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τις πωλήσεις που συνήθως πραγματοποιούνται στα φυσικά σημεία πώλησης. Ο Θωμάς Γαβρίλης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας καλλυντικών Gavrilis Group, γνωστή, μεταξύ άλλων, για τη σειρά προϊόντων περιποίησης και μακιγιάζ Tommy G, αναφέρει ότι το e-shop της εταιρείας αντιπροσωπεύει μόλις το 5% του τζίρου, γεγονός που υποδηλώνει ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται στα φυσικά καταστήματα.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com