Tζέιμς Πάρις. Ο ελληνοαμερικανός παραγωγός …

0
50

To 1966, η «Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου», μετονομάζεται επισήμως σε φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και αποτελεί μέχρι σήμερα τον πιο λαμπερό θεσμό στην ιστορία του ελληνικού σινεμά. Τις μέρες του Φεστιβάλ η Θεσσαλονίκη ήταν το επίκεντρο του κοσμικού ρεπορτάζ. Ένας εκ των πρωταγωνιστών ήταν ο ελληνοαμερικανός παραγωγός, ο Τζέιμς Πάρις. Το όνομα του ταυτίστηκε με τα «φασολάδα πάρτυ», τις κοσμικές δεξιώσεις στο Ντορέ, αλλά και με μια σειρά μικρό – σκανδάλων που φημολογείται ότι δημιουργούσε για να προωθεί τις ταινίες του…

Ο Τζέιμς Πάρις  η (Δημήτρης Παρασχάκης) γεννήθηκε το 1921 στη Μυτιλήνη, κι αργότερα έκανε σπουδές πάνω στο γεωργικό τομέα στη Θεσσαλονίκη και τη Βηρυττό. Μετανάστευσε στην Αμερική το 1948, σπουδάζοντας στην κινηματογραφική σχολή της 20th Century Fox. Ακολούθησε καριέρα στο τμήμα διαφήμισης της United Artists κι ως βοηθός παραγωγής στην 20th Century Fox. Ακολουθώντας τη λογική “καλύτερα πρώτος στο χωριό, παρά δεύτερος στη Ρώμη”, ο Τζέιμς Πάρις, όπως λεγόταν πια ο πολιτογραφημένος Αμερικανός, επέστρεψε στην Ελλάδα όπου ασχολήθηκε με την παραγωγή ταινιών, συνολικά 54 στον αριθμό.

Ο Τζέιμς Πάρις προερχόμενος από την Αμερική, κουβάλησε μαζί του μια εντελώς διαφορετική κουλτούρα για το σινεμά. Το αντιμετώπιζε ως εμπορικό προϊόν, που έπρεπε να το προωθήσει με τακτικές του μάρκετινγκ που δεν ήταν γνωστές στον ελληνικό κινηματογράφο, ούτε στο ελληνικό Φεστιβάλ. Τα περιβόητα «φασολάδα πάρτι», τα τσιγάρα Μάλμπορο και οι Κόκα – Κόλες, ήταν κάποιες από τις ξενόφερτες ιδέες του παραγωγού για να ευχαριστήσει τους εκλεκτούς καλεσμένους του. Είχε πάντα ένα διαφορετικό τρόπο για να διαφημίζει τις ταινίες του….
Η έκπληξη στον Χατζηχρήστο…
Ο Χατζηχρήστος άνοιξε το καπάκι του κουτιού και τότε από μέσα πετάχτηκε μια πολύ όμορφη κοπέλα με ένα προκλητικό μπικίνι. Η ταινία του έγινε γνωστή ως «Ο μπακαλόγατος» λόγω της αξεπέραστης ερμηνείας του ηθοποιού….

Το 1963 στο φεστιβάλ παιζόταν η ταινία «Ο Αδερφός Άννα» του Τζέιμς Πάρις και παράλληλα παιζόταν για πρώτη φορά μια κωμωδία στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Κώστας Χατζηχρήστος. Ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχε ταινία με έναν κωμικό. Ο Χατζηχρήστος ήταν καλεσμένος στο φεστιβάλ. Την μέρα που θα προβαλλόταν η ταινία με τον τίτλο «Της κακομοίρας» έφτασε στο Όλύμπιον. Στη ρεσεψιόν τον περίμενε μια τεράστια τούρτα. Τότε ο ηθοποιός κλήθηκε να την ανοίξει καθώς η αφιέρωση έγραφε: «Ο Αδερφός Άννα για να γίνει απόψε της κακομοίρας». Χρησιμοποίησε δηλαδή 2 τίτλους ταινιών που διαγωνιζόντουσαν στο Φεστιβάλ εκείνης της εποχής, για να προβάλλει τόσο τις ταινίες και να τραβήξει δημοσιότητα. Ο κωμικός Κώστας Χατζηχρήστος

Τανκς και φιλαρμονική στους δρόμους
Για τους «Ξεχασμένους Ήρωες», ο Πάρις, προκειμένου να κάνει ντόρο δεν δίστασε να βγάλει ακόμα και τανκς στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Η ταινία το 1966, πήρε το πρώτο βραβείο. Αναφερόταν στην Αντίσταση και για αυτό ο παραγωγός είχε ζητήσει από το στρατό να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις για την προβολή της ταινίας….

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα στην πλατεία του Λευκού Πύργου εμφανίσθηκε ένα τανκ. Πάνω του είχε τοποθετηθεί μια πινακίδα που έγραφε «Ξεχασμένοι Ήρωες». Πίσω του ακολουθούσε «μια πολυτελής κούρσα», στην οποία επέβαιναν οι πρωταγωνιστές της ταινίας. Κατά το πέρασμα τους, πλήθος κόσμου χειροκροτούσε και ζητωκραύγαζε….

Ο Τζέιμς Πάρις είχε σχεδιάσει και άλλη μία έκπληξη. Όσοι θεατές προσέρχονταν στην αίθουσα για να παρακολουθήσουν την ταινία του, έβρισκαν πάνω στο κάθισμα τους, ένα πακέτο τσιγάρα. Συγκεκριμένα στους θεατές της πρώτης προβολής μοιράστηκαν 1500 πακέτα τσιγάρα. Τα χρόνια της επταετίας, ο Ελληνοαμερικανός παραγωγός έκανε κυρίως πατριωτικές ταινίες. Το 1967 ο Τζέιμς Πάρις επέλεξε έναν ακόμη πρωτότυπο τρόπο για να εντυπωσιάσει όσους παραβρέθηκαν στο Φεστιβάλ. Τη χρονιά εκείνη συμμετείχε με την ταινία του «13ος». Μία ημέρα πριν την προβολή της ταινίας παρέθεσε σε δημοσιογράφους, καλλιτέχνες και εκπροσώπους της Έκθεσης ένα «χωριάτικο γεύμα». Το μενού περιελάμβανε φασολάδα, τουρσί, ελιές και κρεμμύδια. Και έμεινε γνωστό ως… «Φασολάδα πάρτι»….
  Ο Τζέιμς Πάρις γύρισε ελάχιστες ταινίες στη μεταπολίτευση, με τελευταία την “Ώρα του Λύκου” το 1979. Έφυγε ξεχασμένος το 1982, τα έργα του ωστόσο θα μείνουν για  να μας συντροφεύουν  για καιρό. Γνωστότερες σήμερα είναι οι ταινίες “Όχι” με τον Κώστα Πρέκα  και φυσικά ο “Παπαφλέσας” με το Δημήτρη Παπαμιχαήλ .
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com